De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Arlo 2K op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Nick 01-06-2024

Compacte goeie camera's

Geschreven voor: Arlo 2K

Het pakket bevat twee camera's met prima beeldkwaliteit. De cameras zijn compact, eenvoudig te installeren en vallen niet heel erg op. Het beeld is scherp en helder genoeg zowel overdag als 's nachts. Ze zijn makkelijk te monteren en het koppelen aan de app is snel gedaan. Er zijn twee kleine negatieve puntjes. De noodzaak voor een wifi signaal, wat je buiten misschien niet overal hebt. En de accu die praktisch elke 3 maanden opgeladen moet worden. Op zich valt dat mee, maar als beveiligingscameras heb ik ze op een plek geplaatst die niet direct toegankelijk is. Dit kan je oplossen door een speciaal zonnepaneeltje te kopen en te koppelen, maar dat kost nog ongeveer €50 per camera.
Opslaan van beelden kan in de cloud via een abonnement of met een losse Arlo Home kit.

Ik raad deze camera's zeker aan.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Scherp en helder beeld
  • Compact

Minpunten

• Wifi signaal noodzakelijk
  • Batterij opladen of zonnepaneel nodig
  • Abonnement of losse home kit nodig voor opslag

NigelC5 29-05-2024

Prima prijs/kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: Arlo 2K

Dit product is erg makkelijk te intalleren, uitpakken, app downloaden en de instructies volgen dan heb je deze camera binnen 5 minuten actief. Simpel te monteren en overal op te hangen. Beeld is scherp en goed en ook het geluid is goed hoorbaar. Tevens heb je een functie dat je een alarm kan laten afgaan, dit geluid is hard genoeg om mensen te laten schrikken. Ook de app werkt simpel en is gebruiksvriendelijk. Enige nadeel is dat de camera opgeladen moet worden met een kabel dus je zal de camera even van zijn plek moeten halen, tevens heb je een abbonoment nodig om gebruik te kunnen maken van alle app-functies.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goeie kwaliteit

Minpunten

• Abbo
  • Opladen via kabel.

i************@g******** 29-05-2024
Geschreven voor: Arlo 2K

Arlo produceert al een tijd beveiligingscamera’s. De budgetvriendelijkere Essential-serie is nu op de markt. Zo is er een update gegeven met de Essential 2K-camera.
Het design van de camera's zijn hetzelfde als de oude camera's die wij al hadden. Het beeld is goed zoals je zou verwachten. Live is dit dus prima. Wij hadden al 3 camera's van dit merk uit een andere serie. Ik wilde dus deze 2 nieuwe camera's hierop aansluiten. Helaas heeft de helft van de camera's nu ineens geen notificaties meer bij bewegingen in het blikveld van de camera. Na eindeloos veel pogingen om contact op te nemen met Arlo kreeg ik uiteindelijk via de chat hulp van een medewerker van Arlo. Zij hebben mij weer een stukje op weg geholpen
Nu geeft 1 van de 2 camera's meldingen. De oude cameras hebben nu ook kuren. Ik ben het aardig beu. Verder wordt je geacht een abonnement af te sluiten voor de camera's.

Valpar 24-05-2024

Review Arlo 2K outdoor.

Geschreven voor: Arlo 2K

Ik heb de camera's via #review club mogen testen en kunnen kopen. Installatie verloopt soepel en makkelijk. Het ophangen van de camera's is ook eenvoudig. Met opladen is het handig dat je ze los kan koppelen en gewoon binnen kan opladen. De batterij duur is wel een flink stuk korter dan voorspeld. Ik heb ze nu bijna 1 maand en beide camera's al een keer moeten opladen. Ik heb de camera's aangeschaft voor mijn honden die los in de tuin zitten en ik deze af en toe kan checken. Helaas werkt de live view zeer slecht. Van de 10 keer kom ik er 1 keer direct in. Soms lukt het als ik de camera's opnieuw opstart via de app, dit is bij beide camera's terwijl de wifi volledige strepen heeft. De bewegingsdetectie werkt ook niet altijd naar behoren. Ook kan je bewegingszones instellen, helaas krijg je evengoed een melding als dit buiten het gebied plaats vindt. Je kan hierbij de gevoeligheid aanpassen maar ook dit werkt niet voldoende. Proberen hulp te zoeken met het service center. Dit kan alleen via chat, telefoonnummer is niet te vinden. Via de chat gaat alleen maar in het Engels. Engels is niet zo'n probleem maar als het technisch wordt, dan is het toch wel wat lastiger. Als je de chat sluit krijg je een mail om deze verder op te starten, helaas blijf je dan een mail krijgen dat je nog steeds moet antwoorden, terwijl ik dit gedaan heb, en dan na een aantal dagen wordt de chat gesloten en heb je nog geen oplossing. Ik vind dit erg jammer van zo'n camera systeem, dit zou gewoon moeten werken. Je hebt ook een abonnement nodig, nu weet je dit van te voren, maar hier kunnen toch ook tussen oplossingen voor zijn. Het beeld is overdag erg goed. Alleen bij 1 camera heb ik problemen in het donker, dan is de beeldkwaliteit matig. Helaas kan ik niet positief zijn omdat een aantal dingen gewoon niet goed werken en er geen hulp aanwezig is.
Ik kreeg nu wel een mail van review club waarin je hulp kan vragen als je vragen of problemen hebt. Dit zal ik dan eens gaan proberen en hopelijk werken de camera's dan naar behoren.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • extra's, alarm, ledlamp, microfoon
  • detectie zones

Minpunten

• abonnement
  • live view werkt bijna niet
  • detectie zones werken niet goed
  • slecht contact met service center

Stijn 16-05-2024

Meer voordelen dan nadelen

Geschreven voor: Arlo 2K

De pluspunten van deze camera's zijn voor ons de hele goede beeldkwaliteit, een goede kijkhoek, het licht is ook handig, het koppelen met de app is makkelijk en de app is ook makkelijk in gebruik. Het is vooral jammer dat het zo duur is om de app te kunnen gebruiken (ongeveer € 5 per camera per maand), maar (een gevoel van) veiligheid is natuurlijk onbetaalbaar. Over het algemeen ben ik dus toch wel tevreden met deze camera's, maar er zijn ook nog een aantal nadelen. Zo zijn de camera's enkel te gebruiken als je een goed wifi-signaal hebt en werken ze op batterijen. De voordelen wegen wel op tegen de nadelen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Kijkhoek
  • App

Minpunten

• Abonnement
  • Op batterijen
  • Op wifi

FlexibeleSoep 16-05-2024

Goede beeldkwaliteit maar abonnement is wel noodzakelijk

Geschreven voor: Arlo 2K

De opgenomen camerabeelden zijn van goede kwaliteit, scherp. De inwendige microfoon is prima, maar verwacht daarvoor geen studiokwaliteit (logischerwijs).

Meldingen komen via de Arlo Secure app snel binnen bij gedetecteerde beweging. Als je het abonnement hebt wordt de melding ook eenvoudig bijgewerkt met een miniatuur van wat er werd gedetecteerd, en wordt de melding aangepast van 'beweging gedetecteerd' in 'persoon gedetecteerd' of 'dier gedetecteerd'.

De accu gaat bij veel meldingen wel snel leeg. Dit is iets om rekening mee te houden bij plaatsing van de camera. Als de camera op een zonnige plek worden geplaatst, kan je wellicht kiezen voor het pakket met zonnepanelen erbij, waardoor je in ieder geval zomers minder snel de camera hoeft bij te laden.

Een sterk nadeel is dat een abonnement benodigd is voor de opslag. In eigen beheer opslag is niet mogelijk.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Flexibele montagemogelijkheden
  • Camera voelt solide

Minpunten

• Abonnement nodig voor uitgebreide functies
  • Geen opslag in eigen beheer
  • Geen kapje over de lens om regenwater af te houden

BartZeeman 16-05-2024

Goede beeldkwaliteit camera

Geschreven voor: Arlo 2K

Deze camera gekocht en zeer blij met de aankoop. Het installeren van de camera gaat met behulp van de app erg makkelijk. Je kan prima de stappen volgen en als je WiFi netjes werkt gaat het allemaal soepel. Het beeld van de camera is erg scherp en duidelijk te zien op je telefoon. Ook in de nacht is het beeld goed. De camera heeft ook een lampje en praatfunctie dus je kan reageren als je wilt.
Het vervelend is dat je een abonnement moet afsluiten om alle functies van de app kunnen gebruiken. De eerste maand is gratis daarna moet je gaan betalen. Kortom een mooie fijne camera die prima levert waarvoor je betaalt

Pluspunten

• Goed beeld
  • Makkelijke app

Minpunten

• Abonnement

Rickert1993 03-05-2024

leuke camera's overal te plaatsen door de accu en wifi

Geschreven voor: Arlo 2K

De beelden van de camera's zijn zonder meer, uitstekend.
De installatie van de app en de camera's zelf is super makkelijk, volg de stappen en je bent met een half uurtje klaar, inclusief monteren.

Een klein minpuntje is wel dat hij alleen werkt op een accu, wat ook weer een pluspunt is want je hoeft geen voedingskabel te trekken.
je zou elke 4 maanden de accu moeten opladen, want naar mijn idee erg hoog gegrepen is.
Bij het begin van de installatie was de accu 100%, na installatie in de app en een update was de accu gezakt naar 97%, 3% in een half uur is best veel maar dat kan door de update komen.
Ook heb je te maken met koude en warme dagen en kou beïnvloed een accu meestal niet ten goede, maar wel zullen zien hoever we komen.

Een volgend minpunt is dat je de beelden niet kan opslaan op een interne sd kaart, je bent een soort verplicht om een cloud abonnement te nemen.
Persoonlijk heb ik dat opgelost om de camera's te koppelen aan mijn NAS en zodoende de beelden alsnog kan opslaan.

Pluspunten

• accu
  • makkelijke installatie
  • heel goed beeld

Minpunten

• accu
  • geen sd kaart
  • Verplicht abonnement om beelden op te slaan

TonZelf 29-04-2024

Mooie camera, niet te connecten met Homey Pro

Geschreven voor: Arlo 2K

Ik heb via #Reviewclub de Arlo Essential 2K Outdoor Camera 2-Pack (white) in test.
Mijn bedoeling was, om deze camera’s te controleren met mijn Homey Pro 2023. Helaas heb ik niet goed gelezen, en is dit niet mogelijk. Dit betekent, dat ik vastzit aan een abonnement van Arlo om mijn beelden in de Cloud op te kunnen slaan. Dit was dus eigenlijk niet de bedoeling.
De installatie van de app en het aansluiten van de camera’s was een fluitje van een cent. Het ophangen van de camera steunen (zoek een goed plekje, waar je goed bij kunt als de accu’s opnieuw geladen moeten worden) is eveneens eenvoudig te doen met 2 schroefjes,
Het reageren in de app, wanneer je connectie wilt maken met een camera, zou wat sneller mogen. De accuduur zou 4 maanden zijn, maar dat moet ik nog proefondervindelijk vaststellen.
Ik zit in dubio over mijn oordeel. Kwaliteit is prima, maar het gemis met mijn Home Automation en het dure abonnement zijn voor mij echte minpunten.

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Goed kwaliteits gevoel
  • Draadloos gebruik

Minpunten

• Geen connectie met Homey Pro 2023
  • Moeilijk te gebruiken zonder abonnement

euito 28-04-2024

Geef inbrekers geen kans en koop deze camera's

Geschreven voor: Arlo 2K

Ik heb deze camera’s mogen kopen via reviewclub. Ik heb ze gelijk na binnenkomst geïnstalleerd. Eén aan de voorkant en de ander aan de achterkant van het huis. Wij voelen ons direct veiliger in ons eigen huis. Niemand kan ongezien ons huis meer benaderen zonder op de camera te staan. En de beelden zijn super scherp, dus mensen zijn echt herkenbaar. Maar deze camera’s hebben nog mooie extra functies: je kan praten met degene die in zicht is, en diegene kan terug praten. Daarnaast kan je instellen dat er een licht en geluid afgaat bij beweging in een bepaald gebied. Je kan ook instellen wel gebied er wel gezichtsherkenning is en waar niet. Zodat je bijvoorbeeld niet de stoep meeneemt. Dit is echt een goede afschrikker. Een minpuntje is dat als je beelden wilt opslaan je maandelijks een bedrag moet betalen om het op de cloud op te slaan. Maar verder super.

Pluspunten

• haarscherp
  • afschrikwerkende functie

Minpunten

• maandelijkse kosten

Prima buitencamera voor thuisgebruik 24-04-2024

Prima buitencamera

Geschreven voor: Arlo 2K

De beeldkwaiteit is erg goed en de app is erg makkelijk in gebruik. Zeker het aanpassen van de "alarmzone" is erg handig. Daarmee wordt bv voorbijgaand verkeer niet als melding opgenomen. Het opslaan van beelden kost uiteraard geld in abonnementvorm. Jammer dat ze alleen oplaadbaar zijn en helemaal niet op netspanning kunnen worden gebruikt.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • App is top

Minpunten

• Niet op netspanning
  • Erg opvallend wit